fredag 14 november 2008

Musik ska byggas utav glädje. Och skattepengar.

Bättre sent än aldrig. Här kommer beviset för att vi antingen betalar alldeles för lite i skatt eller att dom pengarna vi betalar kanske kunde användas på annat sätt. Ett tredje alternativ är förståss att dessa barn är nära gränsen till tondövhet och kommer ställa upp i Idol om tio år.
Hur som helst. Det är Örebros kommunala musikskola som verkligen visar vad dom går för.
Tack Marc Zacharoff för tipset, fortsätt nu att öva på din ukelele.

Just det ja. Tryck här för att lyssna.

//Nina

3 kommentarer:

Åsa Dahlqvist sa...

Jag skrattar så jag gråter! Och tänker på min pappas förhoppningar på min lillasyster när hon började spela fiol med suzuki-metoden. Och hur ingen i familjen protesterade när hon ett år senare bar ner den lilla fiolen i förrådet.

The Girls Of Florida sa...

Måste trots allt ju barnen en liten eloge. Jag har försökt spela fiol, och det gick sämre än sämst.
Är otroligt glad att ingen hann spela in det.

Anonym sa...

Det här kan vara soundtracket till mitt liv. Perfekt ringsignal :)