torsdag 27 november 2008

Ryanair Calendar Girls 2009



Hejuda mig vilken tur att jag så sällan flyger. Och helsike vilken tur att jag ännu mer sällan väljer Ryanair. För någonstans högt upp på min prioriteringslista ligger säkerhet och seriositet. I alla fall vad gäller flygbolag. Jag får helt enkelt tuppjuck vid landningen om jag känner mig otrygg.

Det ger Ryanair blanka tusan i och rockar på med det motsatta. Deras flygvärdinnor viker ut sig. Håll i er för här kommer "Ryanair Calendar Girls 2009" tillsammans med en "Behind the scenes"-film på youtube. Och det efter en ERK fällning nyligen, för en tjej iklädd liten skoluniform. Kanske inte den typen av reklam som skriker säkerhet direkt.

Det känns som att girlsen borde såga det här. Men på något underligt sätt känns det varken fel eller förvånande. Eller som vi brukar säga: "ska det va så ska det va" och "kör på till 100% eller kör inte alls". Billigt var namnet. Ja, just det. BILLIGT.

För mig känns övriga kommentarer överflödiga men kom gärna med era.

Tjing.

2 kommentarer:

Entapir sa...

Vill bara inflika att jag kom till samma slutsats när jag analyserade Ryanairs hemsida nyligen. Fulare skit får man verkligen leta efter, men det är genomgående fult och ärligt på nåt sjukt sätt. Tänk om fler kunde vara det.

Anonym sa...

haha, komiskt. Men ändå går det så bra för dom.