torsdag 4 december 2008

Fungerar bra utan pengar.



För några månader sen, på den tiden man fortfarande kunde vistas utomhus utan frysa tänderna av sig, syntes små, små gubbar i mitt område.
Kanske var dom ungefär 10 centimeter långa och inplastade. Dom gillade att häng runt lekplatser och andra lattjoställen.
Eftersom minnet är kort och plasten är glansig kan jag inte skriva precis vad gubbarna sa. Men något i stil med ”På My block.se kan du hitta (här ser jag inte alls) och umgås med andra i området där du bor.”
Jaha. Ja det är nog trevligt. Och en superbra idé. Men nu ska jag inte vända ut och in på hela världen för att granska just sidan och dess innehåll. Kanske någon annan gång.
Men visst var dom rätt söta och behagliga och framför allt billiga. Dom gav minsann bevis på att marknadsföring inte behöver kosta skjortan. Och det var just det detta inlägg skulle handla om. Egentligen.
Men nu har jag vräkt ur mig en massa ord igen och riskerar att ni slutar läsa. Kort och gott vill jag bara säga ”Utan pengar kan du gå hur långt som helst”. Det gör du säkert med pengar också. Därför säger jag istället låt inte bristen på pengar hindra er. Det kan gå bra ändå.

//Nina

Inga kommentarer: