måndag 15 december 2008

Jul gånger Hundra.





Alla vet ju att Göteborg är den juligaste staden i hela landet. Och julen är snäll, på gränsen till lite mesig. Men fin och säkert behövlig.

Hundra har detta år gjort julen lite extra röd och snäll. Ja till och med lite roligare. Inte så någon dör pladask av förvåning, men så där lite lagom.
För att locka till klappköp på Arkaden har dom helt enkelt slagit in både det ena och det andra runt om i stan. Som en cykel och en lyktstolpe.
Om jag inte hade läst om det i Resumè skulle inte poletten trillat ner. För hur jag än letade hittades ingen avsändare på cykeln. Möjligt att något snott den. Eller att tanken var just att skapa det avskyvärda ordet "en snackis".
Men eftersom kampanjen även ska locka folk till hemsidan för att varje dag vinna en julklapp, borde avsändaren vara tydlig. Men jag litar på Hundra. Dom vet nog vad dom gör.
Fast det klart. Ser man annonsen först borde poletten inte ha några som helst problem att hamna rätt. Men om det är något girlsen har lärt sig på praktiken så är det "är det tydligt nog?". Vi ställer fråga till er läsare. Är det tydligt nog utan avsändare?

//Nina

3 kommentarer:

Ewa S sa...

nej - otydligt. Jag går förbi arkaden varje dag och jag har ju självklart sett paketen men jag har inte förstått att de ingår i en "kampanj" - har inte heller sett annonsen......

The Girls Of Florida sa...

Är väldigt betuttad i att lägga till något extra. Inte bara köra annons, banner ja det gamla vanliga. Så jättepaketen välkomnas varmt om dom bara hade vart lite tydligare.
Tydligt nog är värt att tänka på. Både en och två gånger.

Anonym sa...

Frågan är...."kan dom tävla med det"? hihi