torsdag 11 december 2008

Någon som märkt av HBT-sjukan?


















I går var det en lite annorlunda dag. Tydligen. Det var "A day without a gay". Låter som något elakt men det är det inte. Det är helt enkelt en uppmaning till alla HBT-personer att göra sig sedda.
Planen är att dom ska ringa och sjukskriva sig den 10/12. "Hej, jag kommer inte i dag. Jag är gay".
Eftersom homosexualitet inte klassats som en sjukdom sedan 1979 fattar jag inte riktigt kopplingen. Men det kanske finns en förklaring. Nånstans. För er som vill luska runt och leta upp den kanske ni finner den här Metro, Realtid eller möjligtvis på Day without a gay`s egna hemsida.

I alla fall. Trots att jag inte fattar sambandet tycker jag att det här är en rolig liten protest. Fast det är nog mer för att jag gillar deras färger och snälla framtoning. Och att dom jobbar för något bra. Om dom inte sjukskriver sig så klart.

Det här inlägget skulle egentligen bara vara en fråga. Och nu höll jag på att glömma av den alldeles. Men här kommer den: Är det någon som uppmärksammade dagen i går eller som märkte av den på sin arbetsplats?

//Nina

Inga kommentarer: