fredag 31 oktober 2008

Girlsen vill ställa till med jävulstyg.



























Jag växte upp i en liten miniby. På den tiden fanns det inte moderna saker som till exempel internet. Det fanns inte mycket att göra alls faktiskt. Därför var fantasin ett måste. Man hoppade hage, sparkade boll, gjorde snöänglar och lekte vattenkrig. Sånt som barn gör helt enkelt. Men det är inte det generella man minns, man minns detaljerna. "Den där gången vi...". Ja, ni fattar.

Japps då var det dags. BRIS är en utomordentlig organisation som hjälper barn att få vara barn. I somras gick dom ut med den här kampanjen för att samla in pengar. Den lämnade girlsen lite snopna. Kruxet är att den inte väcker någon medkänsla. Den är för opersonlig. Den säger liksom ingenting.

För vad sägs om att strunta i det vanliga och tråkiga? Och ha lite mer stake, vänd på det. "Sno en kola", "Ställa till med jävulstyg" eller "Paja pappas dator". (visst, alternativ nummer ett är nog sisådär om det blir barnens rätt i samhället.)

Nej, idén är okej men det är som vanligt. Dom har glömt att brassa på.

Har du en bil i trosan?



























Hujeda mig sådan reklam det finns. Mycket kan jag vänja mig vid, men det här? Always - never.
Denna fantastiska binda har skyddande konturer, förlåt jag menade såklart SecureGuard, som ska skydda mot livets små törnar. Jo jag tackar ja.
Den dagen jag har ett helt tivoli i trosan kanske, men bara kanske, jag kommer bli tacksam. Fast det är mer troligt att jag skulle skaka ur den förbannade bilen.

Jag måste erkänna en sak. Kanske är jag ensam om detta, men jag har aldrig haft en radiostyrd bil mellan benen. Och jag ber till Gud om att jag ska slippa det. Eller nä. Det gör jag faktiskt inte. Tror det räcker med en bra intimhygien för att slippa sådanna missöden.

Vad säger ni tjejer, damer och tanter? Vad säger ni pojkar, män och gubbar? Hur i all sin dar kommer man på dynga som den här? Och vad gör bilen där? Eller är det hela bara alldeles underbart.

Rubrik: Inget skyddar dig bättre från livets små törnar än våra SecureGuard skyddande konturer.

Bröd: Varför ska det roliga ta slut bara för att mensen har börjat? Bara Always Ultra har SecureGuard skyddande konturer. Always Ultra hjälper till att hålla det innanför kanterna för att skydda dig från livets små törnar. Så lägg i vilken växel du vill och låt inget hindra dig - oavsett vilken dag i månaden det är.

//Nina

Filmtajm.

Människan må vara ett sjukt djur med bissara ritualer. Dessutom rätt kackiga på att göra musik.


//Nina

onsdag 29 oktober 2008

Vi vann Guldlådan. Nästan.

Självklart är girlsen med och tävlar i Guldlådan. Vi har skickat in ett riktikt bra DR för Farsor och morsor på stan. Eller forsor och marsor som jag alltid säger. Som sagt ett riktigt bra förslag är det.
I går skulle juryn höra av sig till dom nominerade och självklart satt vi som på vässade nålar hela dagen. Strax efter lunch ringer mobilen. Ett stockholmsnummer, tjosvejs. Vi har vunnit!

Rösten i mobieln säger "Hej, är det Nina jag talar med?" Jag flämtar mest. Vi har ju vunnit för faen. Ge oss ära och berömmelse. Ge oss pris och säg att vi är bäst.
Rösten fortsätter "Det här var Bengt från Electrolux. Vi kommer på fredag med en ny kylkompressor. Det blir la bra!"
Så nära en vinst men ändå så långt borta.

Nomineringarna presenteras inte förrens nästa fredag visar det sig så än lever hoppet. Hoppas bara jag slipper få en till kompressor.

//Nina

tisdag 28 oktober 2008

Ingenting alls på köpet eller ny copywriter?



På tidningshyllan nere på ICA kryllar det av tidningar och alla skriker "Köp mig, älska mig, ta mig". Men vilken ska du välja? För att underlätta valet har tidningsmakarna kommit med en listig plan. Köp en Kalle Anka och få världens plastigaste leksak på köpet eller köp en Amelia och få ett skitfult halsband. Tröttsamt är bara förnamnet. Jag hade hellre köpt en tidning som hade något intressant att läsa.
Lika så med de flesta postorderföretagen. Ellos, H&M och fler därtill. Köp några plagg och få en anskrämmlig mysdress i fleece eller den fulaste tekoppen du någonsin har sett. Dom duger inte ens som julklapp till min blinda faster.

Men några som inte tänker lura sina köpare på det sättet är La Redoute. Hurra för dom. För visst är det befriande när dom redan på kuvertet skriver "Premie 0:- värdecheck på spa-hotell". Eller är Halens inte är ensamma om att behöva en ny copywriter? För inte kan det vara så att man köper ett plagg och får absolut ingenting alls på köpet?

//Nina

Apoteket gör oss ännu mer sömnlösa.



























I mångt och mycket är Girlsen helt överens om vad vi hissar och vad vi dissar.
Men den här annonsen från F&B och Apoteket delade upp Floridagirlsen i två läger. Eller ja, hela byrån delades banne mig itu. Den var ett jäkla gissel. Minst sagt.

Cowgirl Helena kom till byrån på tisdagmorgonen och slog upp Metro. "Den här är väl för jäkla tråkig va? Helt grå och deperimerande, fattar man?" Nina höll inte riktigt med. Efter ett snack skingrades dimman. Idén är bra - den med att ligga och stirra i taket. Utförandet är mindre bra.

Kruxet är att det i bilden saknas en referenspunkt. Ja, förutom lampan. Kanske är det dagspresstrycket som "smetar ut" bilden lite. Linjen mellan tak och vägg blir lite otydlig.

Annonsen har förmodligen rätt ton. Det är deperimerande och hemskt att ligga sömnlös. Men ändå. Apoteketkänslan, var tog den vägen? När jag besökte "Sömnhjälpen" på Apotekets hemsida möttes jag av en lite småspännande banner. En man ligger i en säng. Ögonen är öppna och följer musens rörelser. DET känns Apoteket. Men den håller inte samma ton som annonsen.

Copyn är kort och hade kunnat omformuleras och förbättrats. Namnet "Sömnhjälpen" introduceras inte, man får aldrig vad det handlar om. Tabletter? En bok? En studie?

Vad tycker ni? Hissa eller dissa? Jag kommer antagligen att ligga sömnlös och fortsätta fundera. Sådär Apoteket, nu har ni en ny kund.

Copy: Nyhet! Sömnhjälpen på apoteket.se
Ett program med bevisad effekt mot sömnproblem.

Ps. Bilden ser ut som skit, jag vet. Den var helt omöjlig att fota av. Speciellt med en gammal mobilkamera.
//Helena

måndag 27 oktober 2008

Bör vi vara sömnlösa?



Kanske är vi naiva, lite omogna och en gnutta ute på hal is ibland. Men nä, vi brukar inte ligga sömnlösa om nätterna för att börsen rasar. Inte heller bita på naglarna av nervositet för att dollarn sjunker. Kanske borde vi göra det. Eller så fortsätter vi som vi alltid har gjort. Glada, positiva och alldeles rosenskimmrande.

Men. Det kommer väldigt ofta ett men. Sanningen är trots den att lagom till jul släpps båda girlsen vind för våg. Skolan är slut och praktiken likaså. Och ska då alla byråer ligga sömnlösa om nätterna, bita på naglarna av nervositet och bara tokvägra att anställa stans skönaste kreatörspar, ja då … då… då…Ja då blir livet surt för oss.
Så frågan är nu, vad sjuttsingen tror ni om den ekonomiska krisen? Är det media som blåst upp saken alldeles för stort eller kommer verkligen allt gå åt helvete? Kommer det verkligen bli så illa att jag måste söka copyjobbet på Haléns? Kanske blir det några sömnlösa nätter trots allt.

PS. Har ni jobb åt oss maila thegirlsofflorida@gmail.com

//Nina

500.000 pund - en lyxweekend till Florida.














Floridagirlsen gillar verkligen att tävla. Speciellt när vi vinner. Vinsterna har oftast bestått av ett diplom, äran eller en enkel handskakning. Den här gången var det minsann andra bullar. I Floridas skräppost låg 500.000 pund. Bara sådär. Och vi har inte ens tävlat.

Vissa får viagraspam andra får pengar. Tack för den "Dell Electronics Seasonal Award 2008". Vi behövde det verkligen.

Japps, där fick ni ännu ett bevis på att Girlsen är riktiga vinnare. See you later alligator. Nu drar vi på weekend dit heta brudar hör hemma. Florida.

Till Mattias ära har jag den här gången gjort bilden större, och kant i kant med texten. Varsågod. Det är du värd.
//Helena

söndag 26 oktober 2008

Ett tack


Åtminstone på min mellanstadieskola i mitten av 80-talet var det väldigt aktuellt att ha brevvänner. Man så kallade pennfajtades.
Varenda lärare tyckte att brevskrivade var det bästa sättat att utveckla sitt skriftspråk. Ja, det kanske var sant.
Jag tyckte det var väldigt spännande att lära känna helt främmande människor från London, San Juan och Södertälje.
Nästan alla hade en pappa som arbetade inom industrin, ingen gillade skolan och nästan alla hade hockeyfrilla.
Hur som helst. Unegfär på samma sätt är det med bloggare. Man vet att en är hejdlöst förälskad i IFK, hur det ser ut hemma hos en annan och så vidare. Och att sen träffa dessa blogglovers är ungefär som att träffa en brevvän från London, San Juan eller Södertälje.

Nu blev det ett onödigt långt inlägg om absolut ingenting alls. Florida girlsen ville bara i all sin enkelhet tacka för i fredags.
Tack till våra "gamla" vänner Kontaktmannen och herr Åkerberg. Tydligen även MW.
Och ett stort tack till våra nya vänner Ulrika Good, Niclas och sist men inte minst Anjo.
Tack.

//Nina

lördag 25 oktober 2008

Garnfitta, vad gör man med den?


Det är en halvtung dag med trasigt kylskåp, sur mjölk och betongkeps. Men inget piggar upp så bra som garnfitta. Men blir liksom lite fnittrig, lite generad och en aning fundersam. Allt på en gång. Vad ska man göra med den? Är dett ett konstföremål? En voodoodocka? Ett onanihål? Girls of Florida har ingen aning. Men det bjuder vi så gärna på. Det är ju trots allt en halvtung lördag.

Läs om garnstumpen och dess upphovskvinna på
Expressen.

//Nina

fredag 24 oktober 2008

Florida goes fashion.
















För ett år sedan tog girlsen på sig en ny kostym och provade på det här med modereklam. Tja, varför inte, tänkte vi.

I vår fantasifulla värld kom vi fram till att Acne gillar strumpbyxor. Och att det skulle bli alla flickors favorit. Vi ville fokusera på något annat än silikonbröst och vaginor. Finns det något kvinnligare än ben? Färglada dessutom.

Modell: Otroligt vackra Nadia Borra
Foto: Grymmaste Per Ranheimer

//Nina & Helena

Härliga fredag

I dag smäller det. Först firar vi grisfarmar Nina lite så här i efterskott. Tårta, vin och baluns på kontoret. Vidare till den alltid illaluktande men härliga bowlinghallen.
Ännu senare har vi blivit inbjudna på bloggjam. Vi tror att det betyder att man dricker öl med andra bloggare.
Härliga fredag, du är vår vän. Amen och låt oss bowla.


//Nina

torsdag 23 oktober 2008

Blondinbella vilade upp sig. Snabbt.


Med över 580.000 besökare i veckan blev stackars Blondinbella utsliten och var tvungen att ta en time out. Det här hände för några dagar sedan.

Nu är hon tillbaka! Uppvilad, frisk och med en helt ny insikt!

"Jag ska satsa på en mer mogen approach. Jag har alltid klassats som en blond 17-åring men nu ska en äldre tjej träda fram" säger hon till Expressen.

Eh. Ja. Är det inte det du är? Nej. Förlåt, my misstake. Hon har ju precis fyllt arton.

Hela grejen är bara så "17-åring". Klockrent.
//Helena

Teliapappan har gjort nått roligt. Eller inte.


Vi har full förståelse för att allt som kommer ut från en byrå, vilken som helst, inte alltid känns helt rätt. Alla kampanjer kan inte vinna tävlingar och öka lönsamheten med 7800%. Vissa jobb ska bara öras. Och fort ska det gå.

Länge trodde vi att denna serie var en gåta. Kanske återförsäljarna själva fick fria händer. Därför har vi enbart skrattat i mjugg åt spektaklet. Men att Storåkers McCann utan att blinka kan med att skriva under på fanskapet övergår våra förstånd. Vi är helt övertygande om att det är Teliapappan himself som fick den stora äran att sätta ihop något fint. Något roligt. Tyvärr måste vi meddela att han gjorde det inte särskilt bra.

Snälla. Säg att det iaf är ett gratisjobb. För inte någon. Inte ens en streetarbetande kvinna i sina sämre dagar skulle kunna med att ta betalt för det här.

Mister Storåker McCann, öpnna kontor i Göteborg. Vi lovar att hjälpa er. Ni ser ut att behöva det.

Olika kön, olika värde.


Jösses Amalia vad jag gillar den här. Antingen är den riktigt smart eller så är det jag som är lite mindre av den varan. För näe, jag har aldrig tänkt på det här förut. Det är en riktig "aaAAhaa-annons". Jajomän, reklambyrån Svenssons har minsann fått till det. En sak bara. Brödet hade kunnat vara bättre. Eller för att tala i klarspråk, brödet var skittråkigt. Och väldigt valaffischtypiskt.

Nåväl. Är det en slump att männen representerar 1000-,500- och 100-kronorsedlarna medan kvinnor får en fattig 20- eller 50-lapp? Jag vet inte. Förmodligen inte. Vad tror du?

Rubrik: Olika kön, olika värde.

Bröd: Kvinnor tjänar fortfarande betydligt mindre än män trots att de utför samma arbete. Finns det någon som på riktigt tycker att det skall vara så? Vi tror inte det. Miljöpartiet har en tydlig politik för att ändra på detta. Läs mer om det på vår hemsida www.mp.se.

onsdag 22 oktober 2008

Florida hjälper Miami med sin marknadsföring.

För ett halvår sedan fick vi en uppgift av Cia Lindau att intervjua en reklambyrå. Vi fick välja mellan Stendahls och F&B. Vi valde Miami.

Resultatet blev som det blev men kärleken består. So help us God.


//Nina & Helena

tisdag 21 oktober 2008

Kriminella flickor i mataffären


Nina och Helena. The girls of Florida med andra ord har tydligen varit något så tokigt som kriminella i dag. Nästintill iaf.
Vi har begått det grövsta brottet av dom alla. Vi har fotat en kundvagn, med reklam på. Det fick man absolut inte göra väste den annars så runda och söta tanten i kassan. Det var ju reklam. Inget man får fota, det finns förbud mot sådant. Enligt henne. Enligt hennes chef. Enligt Hemköp. Enligt Gud.
Noviser som vi är på den mörka, kriminella sidan undrar vi helt enkelt, får vi fängelse för denna överträdelse? Får vi böter? Eller har vi ens gjort någit förbjudet?
För när blev reklam hemlig?

Alla ni som gått ARU-kursen. Får man verkligen inte ta kort på en kundvagn?

För er som undrar hur spetaklet slutade kan vi avsölja att vi har kvar alla bilder och ingen polis kom. Kassatanten var både gammal och seg så till henne sa vi "jaja". Och gick hem. Grova förbrytare stannar sällan för att få skäll.

//Nina

Läkemedelsverket har köttat på.


Herre min Gud och hans fru. Nu blir Floridagirlsen banne mig religiösa. Äntligen kommer en riktigt, riktigt bra kampanj byggd på...ja, på ironi. Kort och gott en ironisk variant av "jag är inte bara mamma, jag är tandläkare också" reklam.
Granath Euro RSCG och Läkemedelsverket har brassat på med reklamfilm, banners och annonser. Allt för att leda in målgruppen till en hemsida crimemedicine.com. Syftet är helt enkelt att informera om riskerna med att köpa läkemedel på internet.

Läkemedelsverket har bara köttat på. Helt orädda. En stark idé mil ifrån dom urtråkiga myndighetskampanjer vi är vana att se.

”Amfetamin-Önskar du också att dygnet hade fler timmar? Amfetamin ökar din prestationsförmåga många gånger om, så att du kan utnyttja dygnets alla timmar och vara på topp 24/7!”

Brilliant.

söndag 19 oktober 2008

Helgslut på franska

Girlsen avslutar nu denna helg och ser fram emot nästa veckoslutsbravader. Vi passar samtidigt på att ta en titt på vår favvoölfilm. Salut och souce bearnaise på er allihop.

//Nina

Donera mera

Allt är inte skoj och fniss. Livet kan också vara kantat av allvarliga och viktiga beslut. Vi har tagit inspiration av Abbes pappa och påminner alla om möjligheten till organdonation.
Känns onödigt att predika om varför, att skriva vackra dikter om livet och så vidare. Gå bara in på Socialstyrelsen och gör det enda rätta.
Så där, nu kan vi fortsätta skoja och fnissa.

//Nina

fredag 17 oktober 2008

Ärligt talat, Göran Johansson.

Nu får det vara nog med sparande på sjukvården. Med dans i väntrummet ska tydligen dom blivande patienterna må bättre. Att se till att det finns tillräckligt med kunniga läkare vore en annan sa att lägga pengar på. För helt klart finns det minst två nya patienter att ta hand om.
Girls of Florida knackar snart på hos Göran Johansson och tigger pengar. För det här är på allvar.
Och med detta säger vi att roliga timmen har börjat.
Klicka här så fattar ni själva.

//Nina

tisdag 14 oktober 2008

Vad hände på Åkestam Holst?
















Vi gillar Åkestam Holst och har all respekt för dom och vad dom åstadkommer. Kanske just därför är det skönt att se denna SBAB kampanj. För den suger. Rejält.
Men det är en lättnad att se att även dom stora jättarna trampar i klaveret ibland.

Men i ärlighetens namn, varför ville ingen lägga mer än två minuter på SBAB? Tre saker är bra med den trots allt. För det första gillar vi känslan av ryskt stövleltramp i hummerannonsen. Den andra är lekfullheten. Den tredje är att det inte vi som gjort den.
Men resten då? Rubriken knyts inte tillräckligt ihop (förvisso står det spar pengar, men vi tycker inte det är bra nog helt enkelt), brödtexten är tråk, tråk och tråk. Och det sista, varför i hela fridens namn har hummern blivit fängslad?

Varför händer sånt här? Några lämpliga alternativ är:

1. Dom har praktikanter på byrån som röker brajja.
2. Det sitter en arbetsgrupp på byrån som gärna vill få sparken.
3. Det var personalfest.
4. En arbetsgrupp äter moralkakor och dricker sunt-förnuft-mjölk varje dag.

Vad tror ni?
Förlåt Åkestam, men det höll inte hela vägen den här gången.

//Nina

söndag 12 oktober 2008

Skrota könet


Det var ett evigt tjaj om Herr Gårman. Både Kontaktmannen,Ronnestam och säkert tusen andra bloggare har redan ventilerat ämnet. Och Girls of Florida är inte sämre.
Det är enbart befängt, löjligt och totalt verkningslöst att tillverka en Fru Gårman. Men det finns tydligen en del förvirrade människor som blir toklyckliga av en kvinna på vägen. En av dom är "Trött, Feminist och man" som häromdagen skrev en insändare i Metro. Han tycker att citat "Jag blir trött på er som inte fattar poängen med fru Gårman. De få gånger en kvinna får symbolisera människan i allmänhet gnälls det. Staten gör ju bara sin plikt och behandlar män och kvinnor lika, reformen är jämförelsevis billig och inskränker inte på någons frihet. Vad exakt är så provocerande?"

Jo du ditt lilla offer, det kan girlsen tala om för dig och dina kamrater.
1. Poängen med att gubben heter Herr Gårman är helt enkelt här går man. Herr gårman. fattar du poängen? Det kallas ordvits eller något i den stilen.

2. Kanske finns det inte lika många mansskyltar som kvinnoskyltar. Men spelar det någon roll? Eller är kvinnor tappade bakom en vagn och tror att dom (vi) inte får gå över vägen om det inte är en kvinna på bilden. Och vilken kvinna vill se ut som det miffot? Och kan vi vara säkra på att Herr Gårman är en man? Korthårig kvinna i långbyxor, känns det igen?
Och vad då människan i allmänhet? Är inte människan i allmänhet ett "hon" ord. Räcker det inte med att vi kvinnor har hela begreppet människan och klockan, måste vi ta en j***vla skylt också?

3. Staten gör bara sin plikt säger du. Personligen hade jag mer gillat om staten såg till att det blev lika lön för lika arbete och så vidare. Men det kanske bara är jag.

4. Det är provocerande att det läggs pengar på helt onödiga saker när det är just pengar det är ont om på flera ställen. Just det är provocerande. För vilka slag vinns med Herr Gårman?

Vem skriker och kvider högst? Den osminkande och kroppshåriga tanten eller den lönnfeta gubben med trångsynthet.
Kan vi inte sluta tänka på snoppar och muttor och istället se varandra som individer. Kan vi inte prata jämställdhet istället för feminism? För ärligt talat ska det kvoteras in kvinnor i mansyrken kommer jag arbeta för att det ska bli lag på att det enbart är kvinnor som får laga bilen, göra lumpen och köra lastbil med rumpan full av hemorrojder. Eller så skrotar vi könet.

//Nina

lördag 11 oktober 2008

Det finns kaffe och så finns det kaffe



För er som funderat, undrat och tänkt, det finns kaffe. Bra va.

Tydligen finns det även bajskaffe. Hur det smakar eller om det ens finns någon som vill smaka låter jag vara osagt. Men jag fattar inte. Är det som vanligt kaffe fast med en korv på toppen? Eller blir det mer som choklad?
Någon som vågat smaka?

//Nina

fredag 10 oktober 2008

Underbara Arnold

Hoppla Kerstin, där höll det på att gå käpprakt ner i ja gud vet vad. Det är fredag, och vad har Floridagirlsen då? Just det, roliga timmen.
Men än är inte fredagen slut så håll i er nu alla ni som tålmodigt väntat till sena kvällen.
Inget kan vara roligare än självaste Arnold. Ni vet den store killen, guverören i Florida. Att han är en si så där skådespelare är ingen hemlighet, men det här. Ja se själva. Underbart är det i alla fall.



//Nina

Sopsortera eller bara en tankeställare?


Det här är en smula roligt. Det känns på något sätt inte helt nytt. Kanske till och med lite uttjatat, men det är ändå en utomordentlig idé minsann.

Renova gick för någon vecka sedan ut med en utomhuskampanj. Idén går ut på att använda mindre papper. Ytan är helt enkelt större än vad annonsen är - spara på pappret. Svårare än så är det inte.

Copyn lyder "Fler bra sätt att minska sopbergen hittar du på Renova.se".

Trots att kampanjidén är bra. Och att den lockar mig att titta, så saknas det något. En uppmaning. Jaha, men vad vill du att jag ska göra då? Använda mindre papper? Sopsortera? Bara en tankeställare? Kom igen.

Vad tycker du? Får annonsen dig att agera? Eller lockar den enbart fram ett litet leende och inget mer?

onsdag 8 oktober 2008

Grisen efterlyser Safety Dance

Eftersom det är grisfarmardagen i dag bjussar storgrisen Nina på världens bästa låt. Passar samtidigt på att efterlysa densamma. Finns det någon som har Safety dance på cd eller mp.3? I så fall vet ni vem ni ska ge den till.


//Nina

måndag 6 oktober 2008

Rosa bandet behöver hjälp


Herregud, vad är det som händer? Har alla copywriters blivit världens tråkigaste människor eller finns det bara adsnubbar kvar i denna bissara värld? Vad har Girls of Florida sagt om att börja brödtexten med att säga att rubriken bara är ett skoj? Precis. Vi har sagt no, no och superno.
Annars kan det stå precis vad som helst. "Läs det här och få alla pengar i hela världen - nä vi skoja bara", "Ät en glass och rädda världen - oj ett litet skämt". Fatta, det går inte. Det är inte roligt. Det är inte bra. Det är inte fyndigt.

Rubrik: Nu även i herrstorlek.
Brödet: Vi skojar, naturligtvis. Vår poäng är att det funkar att bära rosa bandet även om man är man. Bröstcancer är ju inte en kvinnofråga, det är en fråga för alla, oavsett kön. Stöd kampen mot bröstcancer genom att köpa rosa bandet.
Vi tänker besegra cancer. Vill du vara med?

Jag vill gärna tro att män är, precis som kvinnor, en tänkande varelse. En varelse som redan har förstått att dom kan ha ett rosa band på kavajslaget. Och meningen "även om man är man" snälla, rara vad skriver du? Hallå herr eller fru copywriter...du håller på att dö! Snälla vakna!

Besegra gärna cancern men låt någon annan hjälpa er med annonseringen.

//Nina

söndag 5 oktober 2008

Lösningen på alla dina relationsproblem är enkel



Enkelhet slår allt annat med hästlängder. Men det är inte det lättaste att nå dit. Några som faktiskt har lyckats (och nu går antagligen skam på torra land för jag gissar att dom har gjort det utan en reklambyrå) är Teater Eksem.
Det känns visserligen väldigt mycket Sturm und Drang. Charmigt och med en viss självklarhet. Å andra sidan ska väl kulturmänniskor vara lite wild and crazy och skogstokiga vilket säkert kan resultera i något bra. Även utanför scenen.
Men det är bara att lyfta på hatten. För visst som tusan lägger man märke till "Världens bästa talkshow. Lösningen på alla dina relationsproblem".

fredag 3 oktober 2008

Någon som vill rulla hatt?

I morgon ska Florida girlsen ut och rulla hatt på lokal. Eftersom vi ska börja med att se Universal poplab passar det bra att fortsätta natten med dans. Men efter att ha sett denna video visar det sig dock att vi har en del kvar att lära. Moves som "hoppande tranan", "klappa skinkan" och "galopperande indiern". Men efter några glas vin klarar vi säkert det med. Någon som ska med?



//Nina

onsdag 1 oktober 2008

Kläderna gör mannen


Gud vad spännande. En mystisk man dök upp lite överallt. En man med vit mask och kostym. Han gick vid Pamela Andersons sida under London fashion week. Han syntes med en modell i Holland och med Carolina Gynning i Sverige. Snygga tjejer med andra ord. Och alla ville ha honom. Men varför? Vem var han?
Några veckor senare kom annonserna. Dom som avslöjade avsändaren. Det var modeföretaget Van Gils stod bakom kampanjen med tagen "It´s all about the suit".

Smart, nytt och fräscht. Ett annorlunda sätt att göra produktplacering. Vi gillar det. Det är en bra idé. Vi hade däremot gärna sett att mysiken hade fortsatt. Lite längre. Spekulationerna hade kunnat bli enorma. Van gils hade dessutom kunnat kosta på sig ännu mer placeringar och fler annonser. Stort blev det men det hade kunnat bli ännu större.

För överigt var det nog ett smart drag att ta Pamela Anderson. Många trodde att det var Michael Jackson under masken. Tydligen så ska det vara han som hon dejtar. Yep så är det med det.
//Nina