torsdag 2 april 2009

7:ans ölhall blir amerikanskt café.









































På utbildningsbloggen The Girls Of Florida får man lära sen en hel drös livsviktiga grejor. Som varför man luras den 1 april till exempel. Så håll i hatten för här kommer tre troliga varianter.

1. Osmarta fransmän förstod inte att man hade bytt tideräkning från det julianska till den gregorianska kalendertjofräset. Då blev det till en skojdag.

2. För jättelängesen på den förkristna tiden festade man loss den 25 mars (som var nyår) och avslutade en hel vecka senare. När nyår sen flyttades kunde inte festprissarna sluta med sitt aprilfirande, och vi firar datumet än idag.

3. En mor letade efter sin dotter och när hon ropade efter henne blev hon lurad att leta efter ekot av skriket. Eh?

Jag lyckades trots allt hålla mig undan lurendrejarna igår. Jajjemänsan, så när som på en förtejpad stämpelklocka. Mina fina kollegor fick sina stämpelkort bortrövade med endast en skattkarta som ledtråd, jag slapp alltså undan detta, med en hårsmån.
Lika lyckligt lottade som jag var inte stammisarna på 7:ans ölhall (ett sunkölhak i Göteborg som har funnits helt sjukt länge). Hux flux slängde dom igen dörrarna och vräker upp ett amerikanskt supercafé. Dagens bästa lur, helt klart.

Jag tänkte att jag skulle avsluta det här flummiga inlägget med lite värdighet. Så här bjussar jag på ytterligare allmänbildning. April, april din dumma sill blir April, april, ät sill och drick lervatten till på finska (översatt till svenska då så klart). Hejsvejs.

Tack GP och Ruggighund för lånet av bilderna.

H.

2 kommentarer:

The Girls Of Florida sa...

7:ans ölhall har aldrig vart och kommer aldrig bli ett sunkhak.
Det är en hemtrevlig ölhall, varken mer eller mindre.

//Nina

The Girls Of Florida sa...

Okejrå, men extremt dammigt. Kolla nästa gång du är där. Jag lovar.