onsdag 29 april 2009

Helt sjukt samarbete.



Han försöker att vara landets enda rockstjärna. En rebell som går sin egna väg. Och ja, i ett land där många, väldigt många, är rätt lika så funkar det. På det där lagoma sättet. För mig är Dregen, eller Andreas Svensson, den där tuffa men småmobbade killen i klass 9B någon gång på 80-talet. Killen som inte riktigt fick visa att han är som dom flesta andra då hans utseende är ”i vägen”. Men egentligen var alla avundsjuka. Avis på att han vågade ha något annat än stora Musse Pigg tröjor och seglarskor på sig. Ja, det var ungefär så man skulle se ut då. Nu efterhand kan jag säga att det var inte så himla läckert. Men det är en helt annan historia

Tillbaka till Dregen. Han har jobbat upp sig till någon form av rock´n rollstatus. Han har slängt TV-apparater från hotellfönster, spelat in porrfilm och ser ut som en gitarrhjälte bör se ut. Inte kunde jag gissa mig till att han skulle sluta med chinos och pikétröja. Endast 36 år gammal. För tro mig, några ascoola kläder till Sveriges kanske enda rockstjärna hittar man inte på Freeport. Freeport är vad Promoe skulle säga Svennebananstället för alla oss som inte vill ha H&M-loggan i rumpan på alla våra jeans. Men enligt Dregen finns där ”Ascoola kläder till rebellpris. Det är ju sjukt bra!”. Jag tycker nog att hela det här med att sälja ut sig till helt fel kund, det är sjukt obra.

Men lycka till Dregen och Freeport, jag hoppas ni hittar trovärdigheten snart. Eller ska jag kanske säga ”den ascoola trovärdigheten”.

//Nina

3 kommentarer:

Anonym sa...

...å andra sidan kanske Dregen gillar Ben Sherman - finns en hel del av det gamla huligan/skakultur varumärket i caterpillarshopen till bra priser ...
just FYI - själva arkitekturen gör mig lätt förvillad - som ett slags welcome-to pleasantville-kulissshoppingstad där det ALLTID blåser ...
& Tommy Nilsson som sjunger i högtalare - utomhus
öööööpppnnnaaaa diiiin döööörrrrrr å säääg att duuuu vill haaaaa mig hääääär ... det är weird !

lord Fredruk sa...

Jo, men hur mycket huligan finns det i benpåsen Dregen? Skärp dig för helvete.
Fickorna Florida: Kan ni vara vänliga att leta reda på apbyrån bakom. Jag misslyckades tyvärr med detta.

The Girls Of Florida sa...

Anonym: Helt sant, blåsten bor sannerligen på Freeport.

Lord Fredruk: Huligan och huligan. Du kan ju inte komma och säga att Dregen och Freeport går hand i hand. Skärp dig själv.

Jag har inte heller luskat ut vilka klåparna är. Trodde för ett tag att det var Fredag. Vilket var helt fel.
Kommer jag nått på spåren hör jag av mig.

//Nina