onsdag 1 april 2009

Skadat hälsan.


Text:
Jag såg en flicka som är vacker som en blomma
Jag vaknar varje morgon, mycket tidigt summa
Jag går till bastun men jag inte kan rengöra
Jag kommer in men tycker jag vill inte störa

Jag skadar hälsan och har många vackra båter

Ett orm

Jag såg en hund som sade att han ville hoppa
Med långa flickorsstrumpor ut av blåbärssoppa
Jee jee jee jee min mamma sjunger utan läppar
Jag skulle vilja ha den kanske utan peppar

Jag skadar hälsan och har många vackra båter

Ett orm

Det regnar mycket men det blåser även merahttp://www.blogger.com/img/blank.gif
Nu jag är sönder och du skall mig reparera

Ett orm

Tack Zibbo för tipset. Det här är ofattbart stört, lite som att ha skadat hälsan.

//Nina

6 kommentarer:

Elina sa...

Haha ja det var verkligen galet ;)

Elina sa...

Haha ja ert namn passar ju perfekt! Fast nu ar jag ju inte i Florida langre iofs... ;) Men sjysst namn anda! :)

Pusssss

The Girls Of Florida sa...

Elina: Verkligen. Men i Finland är dom tydligen rätt stora. Det är minst lika galet.

Johan sa...

Äh, inte värre nödrimm än Gessle..

Entapir sa...

vet ni mer om det här? Det är ju helt klart något skumt med det hela...

The Girls Of Florida sa...

Entapir: Apulanta är ett finskt punk/rockband som grundades 1991. Trion är i stort sett okänd utanför Finland, men på hemmamarknaden är den ett av de mest framgångsrika banden.

När trion grundades spelade de extrem metal men övergick inför debutalbumet "Attack of the A.L. People" till punk. Med det andra albumet "Ehjä" fick bandet sin första hit, och de två efterföljande skivorna "Kolme" och "Aivan kun kaikki muutkin" följde ett lättare rockrecept. Bandets fyra efterföljande skivor kan närmast beskrivas som experimentell, alternativ rock. Alla album har varit kommersiella framgångar med många hits.

I början av karriären grundade bandet tillsammans med den andra finska gruppen Tehosekoitin sitt eget skivbolag, vilket gav dem möjligheten att sälja sina album billigare. Ordet "apulanta" betyder konstgödsel och valdes enligt Toni och Sipe som bandnamn eftersom Toni saknade sin dåvarande flickvän, och att de ville ha något roligare namn än de flesta andra band. Detta blev ett namnval som bandet senare kom att ångra.
Allt enligt Wikipedia. Men det är fortfarande helmysko.
//Nina