lördag 6 juni 2009

ICA blundar för det kalla Barnets hav.


Bilden är lånad från Aftonbladet.

Att ansvara över ord är svettigt. Det sista man vill är att vara den som kollar en text och bära ansvaret för vartenda ord, varenda bokstav, mellanslag, punkt och fan och hans moster. Kanske är det därför jag gillar att vara copywriter. Det är svårt (ibland), känsligt och alldeles sagolikt.
Men inte ens en copywriter/korrläsare är felfri. Även om det är lätt at tro det. Och hör du till dom som någon gång råkat blinka dig igenom ett ord i ett manus? Du är inte ensam. ICA i Norrköping har även dom blinkat till, gjort en så kallad blunder.

//Nina

2 kommentarer:

Hans A sa...

Jättefint. "Det kalla barnets hav", det låter som titeln på en diktsamling. Måste varit MS Words stavningskontroll som fick sin vilja igenom.

Det finns en hårsalong uppe vi Stigbergstorget som erbjuder "Näs och håltagning". Jättekul, verkligen. Nästagning, är det inte sånt man roar/skrämmer rikigt små barn med? Men jag kan inte bestämma mig riktigt för om det är roligare eller bara ledsamt när proffs fuckar upp. Men det är klart, jag är ju i branschen själv, och även reklamare drömmer mardrömmar ibland.

The Girls Of Florida sa...

Sant. MS Word är roten till mycket ont. Det kommer faktiskt ett inlägg om detta senare.

Akta dig, så jag inte gör en nästagning på dig.
//Nina