söndag 2 augusti 2009

Från matsex till ekologiska limpor.





Jo tack, jag kan se att fröken som snart ska bli mamma, har gjort det. Och att gamle paret har gjort det för länge sen, ja det får man verkligen hoppas. Men att syfta på intima händelser i samma andetag som man pratar om mat känns inte helt fräscht. Jag får dåliga vibbar och taskiga bilder i hela hjärnan. Ser framför mig hur två åldringar häller kakmix på varandra, hur den arma myskvinnan masserar sin man med ekologiskt grahamsmjöl. Det är så att håret reser sig av obehag. Men hoppsan i gallopsan. Brödtexten kommer med ett chockavslöjande värre än Expressen. Det är inte det man menar. Istället är det deras byte till ekologiskt produkter. Jaha…självklart. Ok. Då går jag från matsex till hembakade limpor. Nä. Förlåt men det går bara inte. Jag har redan tappat lusten.

Risken finns att det är jag som tänkt åt helt fel håll. Att det egentligen syftas på ”vi har gjort det” med en sån där hurtig och religiös anda. ”Vi har också funnit Jesus, gör det du med” eller ”vi har funnit Birkenstock, testa du med och dina fötter kommer må så bra”. Och det är inte heller helt bra.

Rubrik ”Vi har gjort det för länge sen!” eller ”Jag har gjort det!”
Ekologisk Brödtext ”Byt till ekologiskt du också! Ekologiska produkter smakar gott och är odlade i samklang med naturen. AXA Kornkammaren har ett brett ekologiskt sortiment med allt från vetemjöl och havregryn till brödmixer, pasta, flingor och müsli – perfekt för dig som värdesätter såväl naturen som god smak.

Har du inte gjort det? Prova, du kommer garanterat att gilla det! Du hittar AXA Kornkammaren i din livsmedelsbutik. Läs mer på www.axakornkammaren.se

Bägge annonserna har suttit i vänsterkant och haft en uppföljare på nästkommande sida. Det kan man ju tycka är spännande.



Rubrik: ”Byt till ekologiskt du också!”
Brödtext: ” Prova, du kommer garanterat att gilla det! ! Ekologiska produkter smakar gott och är odlade i samklang med naturen. ! Du hittar AXA Kornkammaren i din livsmedelsbutik.”

//Nina

Inga kommentarer: