tisdag 8 september 2009

Är AIDS Hitler?



Reklamfilmen togs bort från Youtube sekunder efter jag skrev det här inlägget. Nu får ni hålla till godo med artikelfotot.

Jag är inte den som är den. Pryd och jag är inte alls vänner, vi hör inte ihop över huvud taget när jag tänker efter. Det här hör alltså till undantaget, idag blev jag nämligen upprörd över den här reklamfilmen. Nej inte upprörd, utan jävligt förbannad.
Ja, Hitler var en massmördare. Japp, AIDS är en dödlig sjukdom som många dör av. Men (MEN!) de som bär AIDS är inte massmördare. Så det så.

Den här kampanjen tar ett smygkliv över min gräns. Främst för att jag tycker att den är kränkande. Har jag fel?

Helena.

5 kommentarer:

The Girls Of Florida sa...

Filmen är borttagen så nu lär ingen riktigt fatta baby.
//Nina

The Girls Of Florida sa...

Yes Darling. Nu är det så gott som åtgärdat =) Tack.

Helena.

Lennart Pettersson sa...

Du har INTE fel! Det är någon annan som har fel, i huvudet eller någon annanstans. Vad vet jag?

Malin sa...

Jag kan hålla med om att det stigmatiserar sjukdomen och gör det svårare för de som smittats, på så vis är det otroligt fel. Samtidigt så kan jag inte förstå att man låter judiska talesmän sitta på TV och klaga över att de är förnärmade över att deras holocaust jämförs med en sexuellt överförbar sjukdom "som förknippas med ett lösaktigt leverne".

Vickan sa...

Alla som bar pa Aids ar sjalvklart inte mordare. (Trots att vissa idioter har sex oskyddat aven med vetskapen om att de har aids) Men Aids sprids ju for att folk ar for daligt upplysta. Det finns ingen annan forklaring- vi manniskor inser tydligen inte allvaret i oskyddat sex. Man far inte glomma att alla som lever med aids har en gang levt utan det, och med battre information hade de kanske levt utan det idag. Jag tycker att reklam som denna ar bra for att folk far upp ogonen och den har fatt sadant massivt gensvar. For jag tycker det ar viktigt att skydda alla potentiella framtida aids-barare mer sa an att man skall kanna sig krankt av en reklam (for hitler symboliserar ju viruset i sig- inte personen som bar det!) for det ar ju faktiskt mojligt att utrota aids.
Synd om vissa kanner sig krankta, tror inte att det var meningen men for vara framtida barns skull - sa borde vi gora allt vi kan for att stoppa denna hemska sjukdom.