tisdag 29 september 2009

Shoppinglistan avklarad.

Hösten är efter sommaren min favorit. I alla fall den första delen innan löven har blåst av och ingen längre minns hur det är att gå barfota ute. Nu välkomnar jag glatt stormar, regn och svarta kvällar. Jag vinkar inbjudande till soffan, tända ljus och filten. Men rastlös som jag är tröttnar jag efter en vecka och börjar fantisera om att göra om mitt hem. Och därav kommer nu några shoppingtips på prylar, och några kläder, som piggar upp vilket ställe som helst. Då kör vi.



Favoritsaker.se



Happystore.se Mycket kitsch, plast och onödigt härliga prylar.



Kitsch.se I stort sett samma utbud som HappyStore men är ändå värd ett besök.



Honeyimhome.se



Broarne.se En mängd shabby chic och lantlig inredning för den som är svag för det. Men du ska spana in deras retroserie. För vem gillar inte 50-talet?



Foureleven.se Har även butik på Haga Nygata i Göteborg. Ett besök du inte lär ångra.



MissJuniversum.se Kan mycket väl vara det bästa presentstället på hela nätet.



Rockahula.dk Dansk rockabilly. Fint det.



Russinet.se Mycket stickat, mjukt och snällt.



Spiti.se Inredning från orienten. Tänk sittpuffar, rökelser och mosaik.



Polishposter.com För den som vunnit på lotto. Faller mig i smaken lika lätt säkert som Linus Törnblad aldrig kommer ta OS-guld.

Låt oss nu shoppa oss ur den här tröttsamma krisen.

Puss & hångel
//Nina

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, men den här lilla länksamlingen får jag inget gjort idag heller.

Tessan sa...

Att shoppa något riktigt najs är bättre än orgasm.

The Girls Of Florida sa...

Visst är det så och att omge sig med vackra ting gör en lycklig. Och är man lycklig får man mer gjort. Eller nått :)

//Nina