söndag 28 februari 2010

Tänkte på döden en gång till.

Jag har funderat lite till. Och så här är det. Jag skrev i förra inlägget om den österrikiska likbilen och har nu bestämt mig för vad jag tycker rimmar illa den.
1. Det blir krock i mitt huvud då begravningsbyråer lever på andras död men jag kan tänka mig att folk hellre saktar farten än blir trafikoffer tack vare/på grund av likbilen. Jag förstår också att begravningsbyrån inte vill ha ihjäl folk men det blir en konflikt i min hjärna. Kan också bero på att jag är en överanalyserande bitch.

2. Reklamen hade blivit tusen gånger bättre utan de helt onödiga orden ”Vi är alltid redo för dig”. Det är orden jag tycker sänker allt till osmakligt. Eller billigt, det går ju gärna hand i hand.

3. Tycker fortfarande att idén vore bättre till Vägverket eller liknande.

Se där ja. Nu står jag någonstans mittemellan och tycker. Som den sanna veliga våg jag är.

Puss på er!
//Nina

2 kommentarer:

Tessan sa...

Visst hade det passat bättre i en kampanj mot vårdslöst körande. Men å andra sidan har ju detta företag slagit ihjäl två flugor i en smäll. Å ena sidan får de en jäkla massa uppmärksamhet. Å andra sidan hjälper de kanske till att rädda några liv. "Vi är alltid redo för dig" fick mig att le. Men jag är ju också lite morbid av mig.

The Girls Of Florida sa...

Haha och jag är sparsmakad med diverse chockeffekter :)
Men visst är det bra om det får några att lätta på gasen.