fredag 1 april 2011

April april din dumma sill


Första april och dagen då det står dig fritt att lura och bedra. Minns en dag för många hundra år sedan, jag var runt 10 år då, när min plastpappa lurade mig till vanvett och förtret. För allt jag önskade mig var en hund eller häst. Allt annat var bortkastat. Om jag bara fick en hund att umgås med eller en häst att sköta om skulle livet kännas meningsfullt och jag skulle aldrig mera be om något. Aldrig aldrig. Som sagt jag var 10 år och var inte helt klart med att det var den 1 april när plastpappan kom hem en dag från jobbet. Han såg lurig men också väldigt glad ut och grattade mig. För jag skulle minsann få en häst! En alldeles egen häst. Ja ni fattar själva hur hela världen rasade samman när han i nästa andetag sa "april april..." Varken roligt eller snällt. Något som däremot är jättekul är Gmail Motion. Ja där har vi ett skämt som inte får någon att bli ledsen, bara skratt och fniss.

Luriga kramar
//Nina

Inga kommentarer: