måndag 11 juli 2011

30 år med en inplastad svan


Jag var runt 12 – 13 år när jag skaffade mig min första skiva med Depeche Mode. Den allra första var Get the Balance Right men den andra, och också den som gjorde mig helt betagen, var Speak And Spell. Låtar som Boys Say Go, Nodisco och New Life fullständigt baddade in mig i en helt ny värld. Och där har jag befunnit mig sedan dess.
I år fyller albumet Speak And Spell hela 30 år. Fatta, trettio år. Det är stort. Och ett verkligt bevis på att Depeche Mode gör intelligent och helt oslagbar musik och att god smak aldrig dör. Grattis, du inplastade svan i ditt silverbo, du är fantastisk.

2 kommentarer:

Mikael Svensson sa...

Härliga minnen du delar med dig av! Visst är det enastående att deras enkla musik håller än idag. Jag älskar också DM. :)

Mvh
/Mikael Svensson

The Girls Of Florida sa...

Fint är vad det är. Tack snälla Mikael!