måndag 12 september 2011

Ebba, hur tänkte du här?

Bilden har jag snällt lånat av @cirkusanna här.


Vissa saker, oftast bagateller, får mig att fullständigt balla ur. Som Ebba von Sydows ”flirttips som funkar” till exempel. Just dom får mig att fundera på hur den jäntan mår egentligen. Att kvinnor, och män, inte alls behöver spela teater, göra sig svåra och vara någon helt annan person än den man egentligen, är verkar ha gått henne helt förbi. Istället ska man aldrig låta sitt span få se en trängas i en kö, du ska vara dryg och du köpa honom en ”brudig, rosa drink med sugrör”. Då retas du med honom och tydligen ska han då tycka att du är en superkul person. Sedan ska du ”testa” honom. Det gör du genom att presentera honom för dina tjejkompisar. Är han inte artig och trevlig är han en skit. No way?

Nu tror jag visserligen att Ebba redan har en man vid sin sida. Men om det skulle behövas ytterligare en eller om du själv funderar på hur man raggar har jag några andra tips.
1. Var snäll.
2. Är du intresserad och tycker det känns rätt, visa det.
3. Var dig själv, det är skitsvårt att vara någon helt annan.
4. Låt det sunda förnuftet råda för ja du har rätt Ebba. Är han otrevlig är han kanske inte så lajbans att umgås med.

Kör hårt!
Kram
//Nina

1 kommentar:

Peter Eliasson sa...

Det påminner mig om ett av de "tips" för att få kontakt med människor på fester som Veckorevyn delade med sig av för 15 år sedan: Du ska ställa dig vid en grupp människor, skratta sedan åt något skämt och säg att du också varit med om det.