söndag 23 oktober 2011

Erbjudandet som försvinner



Direkt reklam är en lysande kanal för att gosa en stund med sin målgrupp. Om den görs rätt vill säga.
Några som lyckades få hela 70 % svarsfrekvens på just ett DR är en byrå i Mumbai, Mudra Communications.

En av deras kunder är R I Ayurveda Research Labs som bland annat gör helt naturlig kosmetika. Inte en enda kemikalie, svinbra!

Nackdelen med produkten är så klart att det försämras, typ ruttnar, långt innan de kemikaliebaserade produkterna ens funderar på att bli en smula dåliga.

DR bestod av ett löv med utstansat meddelande på, ”Erbjudandet gäller så länge kupongen finns kvar”. Och ni vet ju alla vad ett löv gör efter några dagar inomhus, just det. Ruttnar och faller i småbitar. Precis som en naturlig kosmetikaprodukt.

Kopplingen är solklar, budskapet tydligt och det är framfört på ett kreativt sätt. Min fråga är bara, vill jag ha något som jag för evigt kommer att förknippa med förruttnelse i mitt ansikte? Hur naturligt de än må vara är jag inte säker på det. Just den biten klarar jag mig utan. Även om sminket inte ruttnar just när det används, men ändå.

Kan vara så att jag överanalyserar. För hela DR:et är värd en applåd och nästintill alla som fick det löste trots allt in sitt erbjudande. Men som sagt, det ruttnar.

Inga kommentarer: