söndag 13 november 2011

Your Man Reminder


Bröstcancer är en läbbig grej och tydligen även väldigt rosa. Rosa band, rosa brödpåsar, rosa shampooflaskor, rosa rosa rosa. Visserligen en fin färg men kanske lite tradig i längden.
I min värld bör en kampanj i bröstcancergenren prata om en av tre saker och kanske vara lite mindre rosa.
1. Hur man upptäcker/förebygger cancer.
2. Samla in pengar.
3. Sprida kunskap.

Jag är ingen cancerexpert men jag antar att om man hittar knölen från hell i tid ökar chansen att överleva och kanske sparar också sjukvården in på lite resurser. Så gissningsvis är det också där jag själv skulle lägga krutet om jag fick en cancerkampanj att utföra.

De flesta vet att man ska klämma på brösten lite här och där och trycka lite armhålan. Men hur många gör det? Inte jag i alla fall. Så hur uppmanar man då kvinnor att göra sin klämuppgift?

Förutom att jag inte skulle måla hela världen rosa vet jag inte exakt hur jag skulle göra. Men hade resultatet blivit lika bra som filmen här ovan skulle jag vara mer än nöjd med mitt dagsverke. Humor, så mycket bättre än rosa.

Tack så mycket för skrattet Rethink Breast Cancer (som har en mycket rosa site. Det var synd.).

Bröstkramar
//Nina

Inga kommentarer: